Marec 2022

Interaktívne anglické inscenácie

Vzhľadom na doznievajúcu pandemickú situáciu sa naše triedy zmenili na divadelné sály. Na hodinách anglického jazyka mali žiaci možnosť vstúpiť do online priestoru a pozrieť si interaktívnu anglickú inscenáciu American dream, anglickú rozprávku Mr. Wolf goes to England a mladší žiaci anglickú bábkovú rozprávku Egg on a trip.

Jedinečné prepojenie divadla a učenia anglického jazyka bolo obohatené špeciálnymi jazykovými cvičeniami. Žiaci spoznali život skrachovaného herca Mr. Wolfa, stredoškoláka Otta Vyskočila, ktorý sa vydáva na študijný pobyt do Ameriky a naši najmladší videli ožiť príbeh malého vajca, ktoré sa vydáva na vandrovku. Autentické postavy svojimi príbehmi žiakov oslovili a vtiahli do deja.

Divadelné predstavenia tak hravým a atraktívnym spôsobom umožnili žiakom rozšíriť si slovnú zásobu a gramatiku v rôznych oblastiach. Žiaci ocenili maximálne využitie slovnej zásoby a fráz, s ktorými sa môžu stretnúť v reálnom živote.

Mgr. Lenka Daňková


Postrehy žiakov:

I really liked it. I like to watch travel videos. I would also like to go to another family that lives in America. It was also funny. I was so surprised by some parts. I thought that all schools in America had to wear uniforms, but that wasn't true. I liked the best, that student Otto was talking about his life and that he wanted to go to America. It was nice and interesting.

Sofia Macurová, 8. trieda

I really liked the movie and it was interesting. I had a lot of fun watching it. What I liked the most was when the wolf was trying to eat those 3 little pigs and how he was trying to find them.

Tatianka Mihálová, 6. ročník

It was really great. Finally something different that studying. It was about teenager, who went to America for student exchange program. He lived there with ”family„ and study there at school. It was good and funny too. I liked it and others liked it too.

Jakub Marecký, 8. trieda

Theather performance American dream was great. This performance was about boy Otto, who liked drawing graffiti and he also liked English, but he didn´t know what is his dream and goal. When his dad learned, that he liked English, he paid him student excange program in the USA. Otto didn't want to go there, but since it was already paid he had to go. In the USA he found lots of new friends and his host family was the best. At the end he realised, that he never really tried to reach his dream. So he decided to sign up for an art class. I also think that everyone should go for their dream and do, what they enjoy.

Silvia Pavčová, 8. trieda

obrobrobrobrobr


21. 3. SVETOVÝ DEŇ DOWNHOVHO SYNDRÓMU

Každý rok 21.3 si pripomíname ľudí s Downovým syndrómom. Downov syndróm je genetické ochorenie spôsobené zmnožením genetického materiálu 21. chromozómu. Pýtate sa prečo si v tento deň obúvame rozdielne ponožky? Ponožky boli symbolický vybrané práve preto, že pri väčšej fantázii nám pripomínajú chromozómy. Práve preto si v tento deň obúvame rozdielne ponožky, ktoré sa líšia tvarom, veľkosťou. Týmto dávame najavo, že ľudí s Downovým syndrómom podporujeme. Ich odlišnosť chápeme a tešíme sa z toho, že sú súčasťou spoločnosti.

Aj my na škole sme si tento deň pripomenuli a naši žiaci prišli v rozličných ponožkách. Spolu so žiakmi sme aj takýmto spôsobom pomohli šíriť túto peknú myšlienku a podporiť ich. Byť odlišný je normálne.

Mgr. Lucia Fertaľová

obrobrobr


Deň vody

22. marec bol vyhlásený za Svetový deň vody. Tento deň je teda jedinečnou príležitosťou pripomenúť všetkým mimoriadnu dôležitosť vody pre zachovanie životného prostredia a pre rozvoj ľudskej spoločnosti.

Aj my na našej škole sme si pripomenuli tento deň rôznymi aktivitami. Žiaci prvého stupňa sa zamerali na rôzne výtvarné činnosti, súťaže a v krátkych prezentáciách a príbehu o kamarátke Kvapke sa dozvedeli o tom, že voda je veľmi dôležitá pre ľudí, zvieratá aj rastliny. Na druhom stupni si žiaci pozreli rôzne filmy a prezentácie o význame vody, kolobehu vody a tiež sa dozvedeli odpoveď na otázku „Kedy dôjde voda?“ Okrem toho si ôsmaci pripravili rovesnícke vzdelávanie o význame vody pre druhákov, ktoré bolo spojené aj s ochutnávkou pitnej vody a krátkym kvízom.

V tento deň sme sa obliekli do modrej farby, ktorá je farbou vody.

Ing. Jana Pavčová

obrobrobrobrobr
obrobrobrobrobr


Exkurzia hasičská zbrojnica

Po dvojročnej prestávke sme sa so žiakmi siedmeho ročníka zúčastnili exkurzie v hasičskej zbrojnici v našej obci. Veliteľ dobrovoľného hasičského zboru pán Jozef Šutta nám pútavo porozprával o ich práci. Rozprávanie bolo doplnené aj praktickými ukážkami najnovšej techniky a vybavenia, ktoré hasiči používajú.

Ako exkurziu ohodnotili naši žiaci ?
„Exkurzia bola veľmi zaujímavá. Dozvedel som sa, ako naši hasiči chodia na výjazdy a čo si pritom obliekajú.“
„Najviac sa mi páčilo, že sme si mohli sadnúť do hasičského auta a vyskúšať si aj ťažké topánky, oblečenie a prilby hasičov.“
„Na exkurzii sme sa dozvedeli, že hasiči nehasia iba požiare, ale pomáhajú aj pri povodniach.“
„Vybavenie našich dobrovoľných hasičov je na veľmi dobrej úrovni. Majú vybavené autá, ktoré môžu pomôcť v každej mimoriadnej situácii

Touto cestou by sme chceli poďakovať aj pani učiteľke Gálikovej, ktorá je tiež členkou dobrovoľného hasičského zboru za sprostredkovanie a organizáciu exkurzie.

Ing. Jana Pavčová

obrobrobrobrobr
obrobrobr


Deň počatého dieťaťa

Viete, že ...?

Tento deň sa slávi 25. marca, presne deväť mesiacov pred Vianocami.

Pripomíname si ľudskú dôstojnosť, od počatia až po prirodzenú smrť.

Prvýkrát bol slávený v Salvádore roku 1993.

Biela stužka symbolizuje nevinnosť.

Deň počatého dieťaťa je tento rok postavený na motte Život je dar. Každý ľudský život je jedinečný a uvedomujeme si to práve v súvislosti s ťažkými udalosťami, ktoré vidíme v priamom prenose na Ukrajine.

Pripnutím bielej stužky sme tak šírili atmosféru podpory a verejne ukázali, že na všetkých životoch nám záleží.

Vážme si život a ľudí okolo seba!

Mgr. Lenka Daňková

obrobrobrobrobr


Kniha v nás zanecháva stopy

Takmer sedemdesiat rokov sa nesie prvý jarný mesiac marec v znamení kníh. Aby sme si sme uvedomili, že kniha má významné miesto v živote človeka a zanecháva v nás mnohé nezmazateľné stopy, počas marca sme túto výstižnú myšlienku zakomponovali do niekoľkých školských aktivít. Žiaci sa mohli oboznámiť s vystavenými novými voňavými vydaniami, ktoré inšpirovali k širokému výberu kníh v knižnici. V rámci vyučovania literatúry sa v knižnici preniesli do literárného sveta, v ktorom sa stretli s rôznymi nezabudnuteľnými postavami a zaujímavými príbehmi. Učitelia prvé minúty výchovno-vzdelávacieho procesu spríjemnili žiakom čítaním literárnych diel, v niektorých triedach boli zas v pozícii čitateľa práve žiaci. Súčasťou aktivít bolo aj kreatívne ilustrovanie prečítanej knihy, ktoré skrášľovali interiér školy. Horliví malí i veľkí čitatelia mali možnosť sa zapojiť aj do súťaže o vecné ceny, pričom ich úlohou bolo vyplniť údaje o prečítanej knihe na papierovú symbolickú stopu a vhodiť do pripravenej krabičky. Všetkým milovníkom kníh želáme, aby kniha naďalej zostala vyhľadávaným spoločníkom.

Mgr. Mária Sirotová

obrobr


Máme v škole žiakov z Ukrajiny

Naša škola je otvorená všetkým žiakom. Aj tým, ktorých rodiny hľadajú v našej krajine bezpečné a pokojné prostredie na život. Do našej školy boli prijatí deviati ukrajinskí žiaci, utekajúci pred vojnou a strachom. Naším prvým krokom bolo vytvorenie bezpečného a priateľského prostredia v triedach. Naši žiaci veľmi citlivo prežívajú a sledujú situáciu na Ukrajine. Preto sa s radosťou zapojili do adaptačného procesu nových spolužiakov. Privítali ich milými darčekmi aj ukrajinskými frázami. Veľmi sa snažia spolužiakov zapojiť do hier, kvízov, pomáhajú im so slovnou zásobou. Spolu tvoria projekty, kreslia a hrajú sa. Pani učiteľky žiakov ihneď zapojili do výchovno- vzdelávacieho procesu. Prácu s nimi im uľahčuje ovládanie ruského jazyka a azbuky, keďže žiaci neovládajú náš vyučovací jazyk ani písmo. Zamerali sa na slovenskú abecedu, písmo, komunikáciu na vyučovacích hodinách a slovnú zásobu. Noví žiaci majú obrovskú chuť učiť sa. Radi spievajú, tvoria, cvičia a snažia sa čo najviac komunikovať. Poznajú dokonca niektoré naše ľudové rozprávky. Preto sú schopní pracovať spoločne s našimi žiakmi a realizovať rozličné tvorivé aktivity. Na vyučovacích hodinách navzájom spoznávame svoju kultúru, folklór aj tradície. Veríme, že vytvorením vhodných podmienok a vzájomnou ochotou spolupracovať zvládneme aj tieto výzvy, ktoré nám život prináša.

Mgr. Ľudmila Balážová

obrobrobrobrobr
obr


Copyright © 2016 Základná škola s materskou školou Dlhá nad Oravou: Vytvorené pre ZŠ Dlhá. Spravuje Jozef Hrivo obrobrobrobrobrobr