Jún 2021

Netradičné dištančné vzdelávanie

V rámci dištančného vzdelávania, ktoré sa uskutočnilo v tomto školskom roku, sme realizovali tri zaujímavé projekty na hodinách geografie a techniky.

V rámci vyučovania techniky sme žiakom zadali úlohu zhotoviť vianočné ozdoby a iné výrobky z odpadového materiálu napríklad z papiera a plastu. Ukázalo sa, že žiaci majú nielen fantáziu, ale aj manuálnu zručnosť, čoho výsledkom boli rozličné svietniky, ozdoby, ale aj výrobky, ako napríklad šitý vankúš alebo svietiaci robot, vyrobený z roliek toaletného papiera.

Na hodinách geografie vznikli ďalšie žiacke práce na tému Afrika. Informácie geografického charakteru si žiaci napísali, nakreslili, nalepili na netradičný podklad, napríklad na tašku, kartón, alebo tiež do škatule z topánok, vyrobili projekt vo forme knižky, do kartónu pozapichovali drevené špilky a na ne nalepili text vo forme zástavok.

Po návrate do školských lavíc sa všetky výrobky stali náplňou výstavy spojenej s anonymným hlasovaním o najlepšiu prácu. Vyhodnotenie prebiehalo osobitne za 6. a 9. ročník a to takto:

Za 6. ročník získal
1. miesto Filip Kytka
2. miesto Lukáš Strapec
3. miesto Dávid Baláž.

Za 9. ročník získal
1. miesto Peter Kajan, ktorý mal zároveň aj najťažšiu prácu so svietiacim Betlehemom
2. miesto Erika Forgáčová
3. miesto Natália Bachledová.

Nezabudli sme ani na žiakov, ktorí sa umiestnili na 4. mieste, za ktoré si vyslúžili aspoň malú sladkú odmenu.

PaedDr. Anna Freierová

obrobrobrobrobr
obr


Rovesnícke vzdelávanie - Zdravá výživa aj pre našich najmenších

Zaujímavým skupinovým projektom, ktorý sa realizoval v 7. ročníku na hodine biológie, bola téma Zdravá výživa. Realizovali sme ho v 3 skupinách tak, aby sa výsledky dali prezentovať aj v rámci Zelenej školy prostredníctvom rovesníckeho vzdelávania.

Siedmaci prezentovali svoje výsledky pred žiačikmi 2. ročníka a tiež pred deťmi z materskej školy. Bolo to určite zaujímavé podujatie o zásadách zdravej výživy, správnej životospráve, význame zdravých potravín a potravinovej pyramíde.

Na záver dostali priestor aj ostatní žiaci, ktorí dávali siedmakom otázky a rozhovorili sa o zaujímavostiach zdravej výživy.

PaedDr. Anna Freierová

obrobrobrobrobr
obr


Zachráňme planétu

Druháci počas hodiny prvouky robili rôzne aktivity na zachraňovanie planéty. Vyplňovali pracovné listy, kreslili a pozerali krátke filmy o zachraňovaní planéty. V ochrane prírody budeme pokračovať aj v budúcom školskom roku.

Mgr. Zuzana Kubošová

obrobrobrobr


Exkurzia u včelára p. Špavora

Počas posledných júnových dní sa viaceré triedy zúčastnili exkurzie u p. Špavora. Všetkých nás milo privítal, predstavil nám psa Borka, ktorý ho poslúchal na slovo, deti mu aportovali paličky do vody a on ich poslušne nosil spať. Bol aj výborným plavcom. Spoločne sme nakosili trávu pre kozy, ktoré sme potom nakŕmili. Volali sa Grófka, Cilka a Capko. V lesnom prostredí okolo vody bolo v týchto horúčavách veľmi príjemne.

Zaujímavé bolo spoznávanie včiel. Pozreli sme do úľov, ako usilovne včely pracujú a cez otvory sme cítili aj vôňu medu. Popozerali sme ako sa pripravujú plásty, včelí vosk a ochutnali aj med. Niektorí sme včielkam aj voňali lebo sa nám stále motali do vlasov a niektorí si veru odniesli aj žihadlo. Našťastie žiadne alergické reakcie neboli.

Exkurzia sa nám veľmi páčila a určite navštívime pána včelára aj v novom školskom roku.

Mgr. Zuzana Kubošová

obrobrobrobrobr
obrobrobrobrobr


Fair Trade

Fair Trade, znamená spravodlivý alebo férový obchod. Výrobok alebo surovina označená týmto logom, zaručuje spotrebiteľovi, že pri jej vzniku nedochádzalo k potláčaniu ľudských práv, k znečisťovaniu či poškodzovaniu prírody a pestovatelia či výrobcovia dostali za svoju prácu zaplatenú mzdu, ktorá im rozvoja určitú životnú úroveň. Výrobky označené je možné nájsť vo veľkých obchodných reťazcoch ako sú Kaufland, Lidl, Tesco...

Všetky tieto informácie odovzdali siedmaci prostredníctvom rovesníckeho vzdelávania štvrtákom. Štvrtákov informácie veľmi zaujali, pretože všetci vedeli odpovedať na otázky, ktoré im formou krátkeho kvízu položili siedmaci.

Ing. Jana Pavčová

obrobrobrobrobr


Pitný režim

Žiaci našej školy prispievajú k správnej životospráve pravidelným príjmom tekutín. Vieme. že správne návyky pri prijímaní tekutín sú nesmierne dôležité pre zdravie a správne funkciu organizmu aj v dospelosti. Preto sa snažíme aj my cieľavedome pristupovať k tomu a vzbudzujeme u detí záujem o pitie čistej vody.

Jeden krát do týždňa pri obede dostávajú čistú stolovú vodu bez bubliniek a udržiavajú tak pitný režim. Veríme. že sa tak nevyhnutná tekutina stane ich najobľúbenejšou a pitie čistej vody bude aj samozrejmosťou

Mgr. Mária Stašová

obrobr


Copyright © 2016 Základná škola s materskou školou Dlhá nad Oravou: Vytvorené pre ZŠ Dlhá. Spravuje Jozef Hrivo obrobrobrobrobrobr